fredag den 11. november 2011

Indisk ret: Korma med kylling


Jeg har et problem :(
Jeg er vild med asiatisk mad, men jeg er ikke vild med kanel eller kardemomme i varm mad. For mig er det dessert krydderier, så når jeg smager dem i varm mad, bliver jeg helt forvirret ....
I min mund er der varm mad, men mine smagsløg tror det er bagværk/dessert.
Korma med kylling smagte okay godt i min mund, men i dette tilfælde var det (igen, igen) tilbehøret der løb af med sejren.


Korma med kylling
  • 3 dl basmati ris
  • 1 løg
  • 2 fed hvidløg
  • 5 cm ingefær
  • Olie
  • 2 tsk stødt koriander
  • 1 tsk stødt kardemomme
  • 1 tsk gurkemeje
  • 2 tsk stødt spidskommen
  • 600 g kyllingeinderfileter
  • Salt og peber
  • 1 dåse kokosmælk
  • Citronsaft
  • Kanel
  • Basilikum
  • 4 håndfulde spinatblade
  • 15 cm agurk
  • 1 dl græsk yoghurt

Sæt risene over efter anvisning på emballagen. 

Hak løget helt fint og riv hvidløg og ingefær. Svits i olie på en sauterpande eller i en gryde. Kom krydderi herpå, vend rundt og svits. 

Svits kyllingen i krydderiblandingen. Krydr med salt og peber. 

Kom kokosmælk herpå og lad simre i 10 minutter. 
Smag til med citronsaft og drys kanelbasilikum henover. 

Kom spinat og hakket agurk i skåle og rør yoghurt med revet hvidløg. Bland sammen. Smag til med salt. 

Opskrift fra Irma

1 kommentar:

Pauline Torres sagde ...

Hej,
Jag jobbar för sajten HittaRecept.se och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi har lanserat den populära svenska sajten HittaRecept.se i Danmark som Findeopskrifter.dk.

Vi såg att du har goda recept i din blogg (http://agreattaste.blogspot.com/) och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Madblogtoppen" på Findeopskrifter.dk.

Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

Här kan du se hur många som är med i den svenska Matbloggstoppen på HittaRecept.se - http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen

Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Madblogtoppen!

Vänlig hälsning,
Pauline Torres
pauline@hittarecept.se