lørdag den 7. januar 2012

Madtrends 2012

Mad & Boligs trendspotter, kokken Mikkel Karstad, tror på, at følgende bliver hot, hot, hot i 2012:

1. Grød
Naah, ikke her i huset ...

2. Rene råvarer
Rene råvarer uden alt for mange dikkedarer.
Den rene smag skal ikke overskygges af f.eks. krydderier.

3. Spis naturen
Jeg er stor fortaler for ramsløg Ü

4. Kamille
Dog ikke længere kun til the, men også i det salte og søde køkken.
Jeg ELSKER kamille, men har dog kun benyttet den i the.

5. Kød af god kvalitet
Mindre populære udskæringer som skank, kæber og bov er på vej frem.

6. Muslinger
Jeg elsker, elsker, elsker muslinger!
Een af dagene mellem jul og nytår kogte kæresten
2 kg. friske muslinger, og sammen med en let salat
og lidt godt brød, var det bare MUMS MUMS MUMS Ü


7. Sund fastfood
Min fastfood pusher bruger det lækreste solsikkebrød til sandwich.
Jeg har forgæves ledt efter en opskrift :(


8. Fokus på producenten
Vi bliver mere og mere selektive i.f.t hvor vi får vores råvarer fra.

9. Nordisk tang
He he - det er ikke nordisk tang der er afbildet,
men jeg tror nu nok, at jeg holder mig til den japanske tang.
Uha, det smager godt! Ü

10. Mormorkager & japansk bagværk
Jeg er slet ikke til bagværk, men min datter elsker hindbærsnitter,
så det bliver et godt år for hende ....Ü


Hvad tænker du kunne blive årets trend hjemme hos jer? Ü



Billeder fra FreeDigitalPhotoes og weheartit

Ingen kommentarer: