onsdag den 8. februar 2012

Spiselige vilde planter


Nu er det jo langt fra første gang jeg viser mit billede af ramsløg, for i foråret/sommeren 2011 havde jeg følgende indlæg: Vores smukke baghave, Ramsløgssalt og Ramsløgsdressing
Jeg glæder mig allerede som et lille barn til de friske skud titter frem omkring marts Ü

En anden vild plante jeg har brugt i madlavningen er friske brændenældeskud til Heksesuppe

Under lidt surfing "faldt" jeg så over bloggen Saga i farver, der har disse indlæg om spiselige vilde planter. Jeg skal klart prøve bl.a. pandebrød m. ukrudt Ü
Jeg erkender ærligt, at jeg er en bangebuks mht. diverse ting og sager i naturen - hvad er farligt og hvad er ikke - jeg skal liiiiige have nogle andre til at sige god for råvarerne, og så er det også bare super, at denne blog har billeder af ukrudtet.

Et du også en bangebuks, eller har du helt styr på hvilke planter m.m. der er spiselige? Ü


Ingen kommentarer: