mandag den 25. april 2011

Ramsløgsalt

Efter endnu et besøg i vores baghave kom vi hjem med denne flotte fangst af friske ramsløg. 
Første gang ramsløg blev brugt til en ret, var jeg ikke opmærksom på, at den vidunderlige smag af hvidløg/porre sidder i stilken, så den skar jeg af .....
Nu er jeg heldigvis blevet klogere.
Jeg havde beslutter at lave ramsløgsalt efter stor inspiration fra Klidmoster.
Jeg lavede dobbeltportion, for når man nu er i gang alligevel.

Ramsløgsalt
- 250 g. ramsløg
- 5 dl. fransk middelhavssalt

Skyl ramsløgene godt og hak dem groft.
Blend ramsløg og salt.
I en bradepande m. bagepapir fordeles massen.
Tørres på varmluft i en 50 grader varm ovn i ca. 2 timer.
Hver 15-20 minut vendte jeg rundt i saltet.
Resultatet blev denne lækre og smukke salt:

Man kan vælge at blende saltet, hvis den ønskes mere fin, men jeg vil fylde den grove salt i en gennemsigtig kværn, og flashe det på spisebordet.

2 kommentarer:

Malou Klidmoster sagde ...

Uh, er det ikke bare noget dejligt salt? Jeg er glad for at du finde inspiration hos mig :-)

Apple sagde ...

Hej Klidmoster

Jo, det smager SÅ godt og er et hit her i huset.
Havde jeg ikke set din blog, havde jeg aldrig tænkt på ramsløg ;-)
Jeg har en stor busk løvstikke - en smag jeg ikke bryder mig om - så i næste uge laver jeg løvstikkesalt og løvstikkeolie til en veninde, der er vild med smagen :)