søndag den 1. maj 2011

Madplaner


Igennem tiderne har jeg lavet mange madplaner.
Der er ikke noget mere kedeligt, end at stå om eftermiddagen og ikke vide hvad aftensmaden skal bestå af, for så kan man hurtigt forfalde til de lette løsninger.
Jeg erkender blankt, at det tager mig pænt lang tid at få lavet madplanen om søndagen, for jeg tjekker køleskab, fryser, reklamer og opskrifter inden det endelige resultat.
Der er nogle "krav" der skal opfyldes.
- Pasta een dag
- Ris een dag
- Kartoffel een dag (dog sjældent alm. kogte - det gider jeg ikke spise)
- Supper hver torsdag (jeps også om sommeren ...)
- Rugbrød m. lun ret søndag.
- Grøntsager hver dag (siger sig selv)
- Kød er tilbehør i/til en ret
Det lyder jo enkelt nok, men det tager altså sin tid for mig. :)
Til gengæld er det lækkert varieret mad vi får, og når indkøbene er overstået mandag, er der pænt styr på den mad uge.
Skønt! :)

Ingen kommentarer: