mandag den 30. maj 2011

Stemningsbillede fra haven d. 30 maj

Nu hvor solen endelig skinner igen, og der derfor kan blogges fra terrassen, må jeg hellere få lavet en indlæg. I skulle jo nødig tro, at jeg er gået i frø ....
At det er en BIG TIME overspringshandling er så en anden sag .... :)


Haven netop nu
Vores to syren træer står ved passagen mellem terrasse og græsplæne,
så det er ved at være svært at komme til græsset.
De er super flotte og duften er VIDUNDERLIG.
Deprimerende at den kun dufter i ca. 14 dage :(

Forårsblomsterne trives i bedste velgående.

Saxiframa Alba er navnet på den stenbedsplante jeg har plantet i 57 rør!!!
Jeg er ikke sikker på, at den blomster ret længe, men med passe og pleje,
skulle den gerne blomstre op igen næste forår.

Så smuk lækker og indbydende, at man får lyst til at spise den ;-)

Busken til højre er røvstikke og er vel næsten 2 m. høj.
Jeg bryder mig ikke om løvstikke, så når der er tid til det,
vil jeg lave løvstikkesalt og løvstilleolie til en veninde.
Resten må kunne fryses ned, så hun kan bruge det til supper o.lign.?
Ved siden af er rabarberne - de skal snart guffes!

Jeg er giga stor rucola fan, og lagde derfor frø sidste forår/sommer.
Udbyttet var meget begrænset :(
Heldigvis glemte jeg at gøre det store ved jorden, 
så i år har vi helt afsindigt meget rucola.
Dejligt!

Alt i alt er haven vidunderlig, og mælkebøtterne er ENDELIG ved at miste pusten. De har været slemme i år :(

Ingen kommentarer: