torsdag den 7. juli 2011

Christian Mørk: De ti herskere

Er du til en god tyk bog (næsten 500 sider) og en hæsblæsende handling, kan jeg kun anbefale De ti herskere af Christian Mørk.
Bogen udkom i 2006 og er hans debutroman, men det er først inden for de senere måneder, at jeg har fået øjnene op for Christian Mørk.
Han har også udgiver:
Darling Jim (2007)
Skyggernes hav (2008)
Kejserens port (2009)


Kunne man lide Dan Browns bøger, vil man uden tvivl være vild med første bog i De ti herskere. Jeg føler mig overbevist om, at det også er her fra, at Mørk har hentet sin inspiration.
Anden og tredje bog er skrevet i en hel anden stil - mere "naturlig", hvis der er noget der hedder det ....


Ønsker du at læse mere om bogen, kan du kigge her Litteratursiden, men egentlig skal du da bare få fat i bogen, og komme i gang med at læse :)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hm, har slet ikke læst noget af Christian Mørk endnu, men har vist en af hans bøger stående. Måske jeg skulle give mig i kast med den i nær fremtid :-)

Mange hilsner
Birthe

Malou Klidmoster sagde ...

Darling Jim var jeg FULDSTÆNDIG vild med :-) Den er ond, grum og sproget er virkelig godt. Jeg har Skyggernes Hav liggende, men er aldrig kommet i gang med den. Nu ved jeg da hvad jeg skal læse i sommerferien :-)

Apple sagde ...

Hej Birthe :)
Jeg opdagede kun Christian Mørk, fordi biblioteket var alt for lang tid om at købe de næsten endnu ikke udkomne bøger jeg havde reserveret ...... ;-)
Jeg vil bestemt anbefale ham, for nogle gange er de danske og svenske krimier bare for pixibog agtig :)

Apple sagde ...

Hej Malou. Jeg har hørt Darling Jim som eBog, og syntes den var rigtig god. Jeg havde bare ingen anelse om, at det var en Christian Mørk bog. ;-)
Skyggernes Hav er bestemt også god.
Det jeg godt kan lide ved hans bøger er, at man er nødt til at være den opmærksomme læser. Der sker meget i hans bøger, og det pirrer min interesse :)