fredag den 1. juli 2011

Kylling m. nye kartofler og edamame bønner/jordbær salat


Mange ting kan (åbentbart) gå galt, når kæresten står for aftensmaden .... ;)
1. Kan en hel kylling m. bacon slices steges på under 1 time i mikrobølgeovnen?
Jeg sagde NEJ og henviste til, at jeg synes den skulle i ovnen. (Jeg er ikke vild med at benytte mikroen til andet end popcorn ...)
Han sagde JA - puttede den i mikroen i under 1 time. Resultat: Den var stadigvæk rød omkring knoglerne. GrrrRRRrRRRrrrrr
2. Kan man kalde salaten for spidskålsalat m. edamame bønner og jordbær, når kæresten bruger hjertesalat i stedet for spidskål? .... Tænke .. tænke ... NEJ.

Men baconen, de nye kartofler og salaten smagte da godt ;-)

Kylling m. nye kartofler og edamame/bønne salat (4 pers.)
1 hel kylling
1 pakke bacon i skiver

2 1/2 kg. nye kartofler

1 stk. hjertesalat
1 pose frosne edamame bønner
1 bakke jordbær

Rens kyllingen godt indvendig. Put den i et fad og "beklæd" den med bacon i skiver.
Steges i mindst 70 min. ved 210 g. Når knoglen i låret let løsnes, er kyllingen som regel færdig.
Vask de nye kartofler og kog dem til de er møre.
Skyl hjertesalaten godt og skær bladene i mellemstore stykker
De frosne edamame bønner hældes i en skål og overhældes med kogende vand.
Lad dem stå i ca. 5 min. og befri der efter bønnerne fra bælgen der ikke spises.
Skyld jordbærene og del dem i kvarte.
Bland salaten og tilsæt evt. nogle stænk lime eller citron.

Ingen kommentarer: