søndag den 26. juni 2011

Andebryst m. bulgursalat

Jeg tror, jeg vil have stor gavn af et food styling kursus, samt udenadslære om hvordan man tager billeder UDEN blitz ......
Andebrystet er slet ikke fedtet, som billedet ellers antyder ...

Andebryst m. bulgursalat (4 pers.)
1 fersk andebryst 'a ca. 300 g.
4 spsk. honning 
2 spsk. soya
Olie til stegning

1 pose bulgur (350 g.)
1/2 broccoli
1/2 squash
1 rød peberfrugt
150 g. champignon
1/2 frisk rød chili
2 fed hvidløg
6 cherrytomater
1 tern grøntsagsbouillion
1 pose stir fry sauce sur/sød
Olie til stegning
Salt og peber

Soya og honning blandes godt sammen i et fad. Vend andebrystet af flere omgange, så marinaden sætter sig.
Varm olien i en pande og steg brystet med skindsiden nedad i ca. 5 min. til det er gyldent.
Vend det og steg yderligere ca. 5 min. Hæld resten af marinaden hen over og steg videre i ca. 10 min. 
Tag brystet af panden og lad det hvile lunt nogle minutter inden det skæres ud i skiver.

Kog bulguren efter anvisning m. en tern grøntsagsbouillion.
I gryde eller wok opvarmes olien og grøntsagerne tilsættes - undtagen cherrytomaterne.
De steges hurtigt gyldne, og stir fry saucen vendes der i. Lad det stå for svag varme nogle minutter, hvor efter den kogte bulgur vendes i, og til sidst cherrytomaterne.

Note: Hvis man er store kødspisere bør der være to andebryster.

Note: Alle slags grøntsager kan bruges i bulgursalaten. 

Ingen kommentarer: