onsdag den 22. juni 2011

Momo og Anastacia


Efter flere timers traven ned af Strøget i København, hvor Baresso cappuccinoen blev indtaget ved Storkespringvandet, og de dyre butikker så som Louis Vuitton lukkede lige foran næsen på mig (jeg tror min kæreste var i ledtog med vagterne!!!), gik vi ned omkring Nyhavn og ud af Esplanaden, hvor efter vi tog S-toget til Peter Bangs Vej. 
Det er ikke længe siden jeg læste: Mordet på Peter Bangs Vej af Peer Kaas. Hvis du ikke har læst den - så gør det. Den er go'.

Nå men, Momo ligger på Frederiksberg og her skulle aftensmaden - som ses på billedet - indtages.
Vi var seriøst sultne og tørstige efter den lange travetur, og måske derfor fandt jeg mig i, at Misosuppen (soyabønnesuppe med tofu, wakame og snittede grøntsager) var lunken og uden smag. Havde jeg haft lidt Gordon Ramsay i mig, havde jeg leveret suppen tilbage og bedt om en VARM suppe!
Sammen med suppen blev der serveret kolde Edamame bønner, men ikke den misodip, jeg senere læste der også skulle havde været ....

Sushien blev serveret på et stort fad (mens vi endnu spiste suppen) og det så rigtigt lækkert ud. Meningen var åbentbart, at vi skulle spise af fadet, men det kan man da seriøst ikke ....
Jeg ved ikke hvordan andre spiser sushi, men når jeg spiser det skal stykkerne vendes i soyaen tilsat wasabi, lige som jeg sjældent tager hele stykket i munden på een gang. Det "gris" havde jeg ikke lyst til at blande med de fine stykker sushi på fadet, så jeg bad om en tallerken (hvilket jeg også hørte andre kunder gøre), men burde det ikke være en selvfølge?

Sushien bestod af:
Sunset roll (japansk crabstick, flødeost, avocado, agurk og flyvefiskerogn dækket med laks) & en Momo Boat menu (26 stk.), som består af 2 Laks, 2 tun, 2 Rejer, 2 Kingfish, 2 Kanikama, 2 Inari, 8 Momo roll (avocado og dybstegt reje dækket med tun, spicy sauce, forårsløg, masago, sesam) og de smagte alle sindssygt godt. 
Mest overvældende lækkert var dog de 6 Rice paper rolls med ebi rejer (dybstegte panerede rejer, spicy sauce, salat, agurk, avocado), som jeg ikke tidligere har smagt. De fungerede på en måde som "mund-rensere", hvor den friske salat gjorde, at man godt lige kunne indtage nogle flere stykker klæbrig ris tilsat rigeligt med soya og wasabi.

Min endelige konklusion er, at jeg er glad for, at vi kun gav 234 kr. mod ellers 468 kr. idet vi havde købt via downtown.dk
Der var nogle store brister, og jeg spiser helt sikkert ikke igen på Momo.
Heldigvis findes der mange gode Sushi restauranter, så det går nok.


Næste punkt på dagsordnen var koncert med Anastacia på Rosenborg Slotsplads.
Hun er uden sammenligning den kvinde i verden der har den fedeste sang stemme, tjah i virkeligheden er hun - i mine øjne - også verdens smukkeste kvinde!
For nogle år siden var vi til Anastacia koncert i Malmø, så vi vidste, at vi ville få fuld valuta for pengene og det fik vi!!
Hun er fysisk et lille nips, men stemmen er SÅ stor og hendes energiniveau endnu højere. Hun havde os alle i sin hule hånd, så der blev sunget, grint, klappet og danset til den helt store guldmedalje.
Endnu en fantastisk koncert :)

Ingen kommentarer: