onsdag den 29. juni 2011

Løvstikkesalt

Som nævnt i dette indlæg har vi en stor og høj løvstikke busk, men jeg er absolut ikke vild med løvstikke. For at den ikke skulle gå til spilde lavede jeg løvstikkesalt til min datters bedste venindes mor.
Opskriften er den samme som til min ramsløssalt


Løvstikkesalt
- 250 g. løvstikke
- 5 dl. fransk middelhavssalt

Skyl løvstikken godt og hak dem groft.
Blend løvstikken og salt.
I en bradepande m. bagepapir fordeles massen.
Tørres på varmluft i en 50 grader varm ovn i ca. 2 timer.
Hver 15-20 minut vendte jeg rundt i saltet.
Resultatet blev denne lækre og smukke salt:

Venindens mor fik saltet som værtindegave i lørdags og hun blev meget glad for det :)
Jeg overvejer om jeg også skal lave løvstikkeolie til hende, for der er stadigvæk masser af løvstikke tilbage i haven.
Måske løvstikken kan blanceres og fryses i mindre portioner?

Ingen kommentarer: