onsdag den 15. juni 2011

Melancholia


Jeg havde næsten glemt, at jeg for nogle uger siden var i biografen for at se Melancholia.
Jeg fik for alvor øjnene op for Trier da jeg så Dogville i biografen, der i mine øjne er den absolut suverænt bedste film, jeg nogensinde har set!
Jeg glædede mig rigtig meget til at se Melancholia. Jeg anede intet om handlingen, men billedet her over satte stor forventninger i gang.
Blev mine forventninger indfriet? Ja, hvis det skal ses ud fra Trier perspektiv.
Han forærer intet væk - man skal selv være en del af handlingen - selv analysere - selv drage konklusioner.
Man skal på en måde, være en del af hans tankegang, og selv om det kan lyde lidt skræmmende, så er det samtidig styrken. Man skal kunne forstå - til en vis grad - hans kringlede sind.
Billedsiden er hel fantastisk, og skal uanset størrelsen på ens fladskærm, opleves i biografen.




Min yndlingshelt Jack Bauer UPS Keifer Sutherland gør bestemt ikke filmen ringere, og egentlig meget rart at opleve ham ikke være forpustet ... :)

Se filmen siger jeg bare :)
Du kan eventuelt starte med at besøge http://melancholiathemovie.com/

Ingen kommentarer: