fredag den 15. april 2011

Råvarer til døren - en god idé?

Lad mig da bare indrømme, at det lyder som en fantastisk god idé, at få leveret råvarer og opskrifter lige til hoveddøren.
Slut ville det være med at bruge flere timer om søndagen på at lave madplan for den kommende uge (ja, det gør jeg) og foretage storindkøb samme tid som resten af familie Danmark (det lader jeg dog kæresten om....).
Råvarerne, opskrifterne og den endelig mad ville helt sikkert være utrolig lækker, og jeg friste da også en lille smule.
MEN
Det er mig fuldstændig uforståeligt, at f.eks. Middagsfred og Årstiderne sælger sig selv på miljø og økologi, for hvor meget forurener alle de varebiler der drøner rundt i landet, for at levere gode sunde råvarer?
De forurener helt vildt og sender ud over kræftfremkaldende mikropartikler masser af Co2 lige ud i naturen.
Hvad hjælper det f.eks så, at grøntsagerne dyrkes økologisk, når firmaerne alligevel fylder luften med skidt og møg, der ikke kan se forskel på øko og ikke øko dyrkede grøntsager?


Konceptet - Råvarer til døren er som udgangspunkt en super idé (for den travle danske familie), men det er bestemt ikke en miljøvenlig løsning, og derfor køber vi vores frugt og grønt i de dagligvarebutikker, hvor vi alligevel skal købe mælk, toiletpapir o.lign. ....


TÆNK PÅ NATUREN - Hent dine råvarer selv (og gerne på cykel) :)



Ingen kommentarer: